Przygody z Virtual Reality

Skoro potrafię siedzieć w VR w cutterze i kopać painite kilka godzin, to NMS w VR myśle da mi więcej radości i dużo godzin w tym wygram.
 
kupiłem nowiutkiego Dirta Rally 2 na promce steamowej 50% , dodali support Vr i fanateca, są m.in polskie trasy rajdowe (Łęczna) , łąki i lasy wyglądaj oblednie , graficznie jak w Wiesku 3, polecam!
 
No NMS na pc ma coś po grudzie start, słabo z wydajnością jest. Mi się udało wyciągnąć 84 fps przy wszystkim na low na indeksie, jakieś pacze były ale jeszcze dziś nie sprawdzałem. Ponoć gra nie działała w direct mode i ją desktop spowalniał (konkretniej rozdzielczość i odświeżanie desktopu). Miejsca multiplayerowe to na razie dramat 45 fps i dropy, poza tym w Anomalii sporo bugów.

Ale...

Kurde...

NMS w VR. Wrażenie jest niesamowite. Mam nadzieję że poprawią problemy wieku dziecięcego w VR i da się jakoś sensownie grać multi.

A Dirta na promocji widziałem i też chyba kupię, bo jest za stówkę (do 27 sierpnia).

Yata a jak jest z wydajnością Dirta? Ile klatek trzyma bez RTXa ? :cool:
 
Last edited:
No NMS na pc ma coś po grudzie start, słabo z wydajnością jest. Mi się udało wyciągnąć 84 fps przy wszystkim na low na indeksie, jakieś pacze były ale jeszcze dziś nie sprawdzałem. Ponoć gra nie działała w direct mode i ją desktop spowalniał (konkretniej rozdzielczość i odświeżanie desktopu). Miejsca multiplayerowe to na razie dramat 45 fps i dropy, poza tym w Anomalii sporo bugów.

Ale...

Kurde...

NMS w VR. Wrażenie jest niesamowite. Mam nadzieję że poprawią problemy wieku dziecięcego w VR i da się jakoś sensownie grać multi.

A Dirta na promocji widziałem i też chyba kupię, bo jest za stówkę (do 27 sierpnia).

Yata a jak jest z wydajnością Dirta? Ile klatek trzyma bez RTXa ? :cool:
Z wydajnością jest lepiej niż na Dirt 1.
Nie mam pojęcia ile klatek trzyma bez RTX, na moim Asusie da się grać w 90 fps przy rozdzielczości 3300x 2900 ale ja lubię podbić do 3750x3300 i wyłączam AA ,ustawiam tryb 72 Hz obniżam shadowy i ambienty na low , reszta ultra i jest jazda.. Ciagle tweakuje i balansuje pomiędzy trybem 72 a 90 Hz. Dodatkowo jak to w nowym sim trzeba poświęci sporo czasu na optymalizacje ustawienia urządzeń korzystających z telemetri ( gametrix , zestaw fanateca, power wind i platforme dof )

Jaka ty masz grafe teraz ? Cos kojarzę ze sprzedawałeś 1080ti jakiś czas temu.
 
Jaka ty masz grafe teraz ? Cos kojarzę ze sprzedawałeś 1080ti jakiś czas temu.
Niestety jedynie zmieniłem Gigashitowy 1080Ti na cichy MSI 1080Ti Gaming X. Ale z tego co piszesz, nie powinienem mieć na indeksie problemów :) Zresztą ludzie w necie chwalą Dirta 2.0 za wydajność, w najgorszym razie zrobię refunda. Dzięks.
 

Robinus

Volunteer Moderator
No Man's Sky ma wysoki próg wejścia w VR :)
Ale czym dłużej się bawi, tym trudniej gogle odłożyć.
Ppnieważ na stabilne 90 klatek nie ma szans, ja się zdecydowałem na reprojekcję. 45 w większości udaje się utrzymać, a reprojekcja w takiej grze jest praktycznie niewidoczna.
Ustawienia w grze zastosowałem podobne do tych, jedynie zwiększając jakość tekstur:

Wymiotuję tylko szalejąc szybko łazikiem po bujnej trawie, ale to tylko zwiększa immersję ;)

Mogliby to poprawić eliminując wyświetlanie tych szczegółów po wejściu do pojazdu, albo przy większej szybkości - mam nadzieję, że na to wpadną.

A poza tym - jestem pod ogromnym wrażeniem tego - w końcu darmowego portu do VR. Nic "na odwal się". Przebudowany cały interface. Ekrany z powiadomieniami, pogrubione, wyraźne czcionki, obsługa wszystkiego rękami, pływanie (!) - jak ja muszę śmiesznie wyglądać wyciągając ręce jak Superman :), wygląd statków, różne wnętrza.

Gorsze porty były sprzedawane jako osobne gry! A tu jeszcze mamy połączenie światów VR i 2D. Co przy rozbudowanym multi...

No poszaleli. A ja na urlop wyjeżdżam... :(
 
A co do trybów to ja z kolei w drugą stronę będę szedł, bo ludzie strasznie się jarają 120Hz w ścigałkach na indeksie. Zobaczymy :cool:
Podjerzewam ze tylko Asetto Corsa i Race Room pograsz sensownie w 120 hz reszta scigałek jest naprawde wymagająca nawet na 2080TI z fixed fovated renderingiem
 
Last edited:
Ale czym dłużej się bawi, tym trudniej gogle odłożyć.
Ppnieważ na stabilne 90 klatek nie ma szans
Mi się udaje w miarę stabilne 80fps na indeksie wyciągnąć, ale bywają dropy. Wtedy się repro włącza, nie mam nic przeciwko. Cały czas poprawiają a jeszcze goście z Valve pisali że coś jest skopane i nie ma maski na indeksie na niewidoczne obszary. To ponoć 15-20% "klatek leżących na ziemi".

A poza tym - jestem pod ogromnym wrażeniem tego - w końcu darmowego portu do VR. Nic "na odwal się". Przebudowany cały interface. Ekrany z powiadomieniami, pogrubione, wyraźne czcionki, obsługa wszystkiego rękami, pływanie (!) - jak ja muszę śmiesznie wyglądać wyciągając ręce jak Superman :), wygląd statków, różne wnętrza.

Gorsze porty były sprzedawane jako osobne gry! A tu jeszcze mamy połączenie światów VR i 2D. Co przy rozbudowanym multi...

No poszaleli. A ja na urlop wyjeżdżam... :(
Musimy się "sfriendować" na steamie... można zapraszać do gry :D Ja grałem już kilka godzin, trochę sprawdzałem starego sejwa ale potem zacząłem nowego żeby wszystko w VR od nowa doświadczyć (zwłaszcza że ja grałem przed wprowadzeniem SRV :D).

Oprócz tego co podałeś, Hello Games ma zendeska gdzie można zgłaszać bugi. Jest tam też FAQ które mówi żeby wyczyścić shader cache, no i generalnie konsensus jest że lepiej zacząć od nowego sejwa bo stary może być skopany.

Ogólnie, ja bardzo polecam. Klimat kiedy zaczynasz na obcej losowej planecie, Twój system podtrzymania życia jest na wykończeniu i idzie burza zagrażająca Twojemu życiu jest naprawdę mocny :D Z czasem poprawią pewnie wydajność ale jak dla mnie ta gra spokojnie jest grywalna z reprojekcją od czasu do czasu.
 

Robinus

Volunteer Moderator
Tak, ale cholernie trudne. Bardzo czułe są i pocę się dalej przy każdej kosmicznej walce.
Znalazłem film, na którym fajnie widać jak ten port VR wygląda:
 
Ja na takiej zimowej zaczynałem teraz :D W dodatku SteamVR beta wypuściło jakąś poprawkę dla NMS z reprojekcją, wcześniej motion smoothing przytykało grę albo coś takiego... poprawki sypią się z każdej strony, może będzie lepsza wydajność :D

@Kyokushin co do sterowania to ja na padzie zawsze miałem problemy, a tu na wirtualu strzepałem piratowi w myśliwcu (AI) tyłek moim eksplorerem :D Na padzie było to nie do pomyślenia :D
 
Top Bottom